fredag 5 september 2014

Dom jävlarna ska skjutas

Jag går genom parken
Det är inte ens natt än
Och två som går bakom springer ifatt
Och tar allt som är mitt

Jag borde ha skrikit
Men det kommer inget ljud
Dom behöver inte ens hålla för min mun
Allt som var mitt

Och tänk om jag hade gått en annan väg
Eller inte varit så korkad och gått ute själv
Jag kanske hade fel kjol
Eller kanske gick för sakta
Det måste va' mitt fel
Det måste va' mitt fel

Vem skulle ha trott mig?
Jag fyllde i blanketten, sen inget
Och sen så var det borta
Allt som var mitt

Alla sömnlösa nätter
Allt rotlöst klamrande
Fast till allt som är konstant
Och allt som en gång var mitt

Dom jävlarna ska skjutas

Jag vet vad han heter
Och jag står med ett gevär
Jag ska spendera mitt liv nu
På att ta tillbaka allt som är mitt

2 kommentarer: